dinsdag 21 maart 2006

Beweging

Vandaag was ik weer eens flink in beweging. Ergerde me al tijden dood aan de verzameling kartonnen doosjes waar van alles in zat. Leek net of ik een marktkoopman was met al die verschillende doosjes. Het was mooi weer dus ik dacht laat eens gaan kijken. Bij de eerste winkel was het al raak. mooie inklapbare plastic dozen met deksel en dat heel goedkoop, dus een paar van meegenomen. Geloof het of niet thuis gekomen bleek al snel dat ik veel te weinig van die dingen mee had genomen, dus weer heen. Om een kort verhaal nog wat in te korten ben ik in totaal 3 keer heen en weer gelopen. Waarom kom ik nu zo op dit boeiende onderwerp? Nou gister was ik dus bij die Marathonmeeting, en die fysioboer aldaar vertelde wanneer je een half uur per dag beweegt, dus niet perse sporten, kan grasmaaien zijn, boodschappen doen, met de hond lopen, je kont afvegen enzo is dat voldoende beweging voor een mens op een dag. Nou dacht ik toen dat is toch een peuleschil om dat te halen, maar het blijkt dat veel mensen dat nog niet eens halen geloof zelfs dat er een percentage genoemd is van 80 procent. Logische oorzaken zoals vergrijzing, want tja oude mensen lopen nu eenmaal nietzoveel meer en gemakzucht van effe de auto pakken als je naar de dokter 2 straten verderop moet (ja er zijn mensen die dat doen) Dan de dingen in huis de afstandbediening, want een beetje zapper drukt al gauw op een avond meer dan 150 keer de knoppen van de afstandbediening in, tja dat is ook zeker een soort beweging maar stel eens dat je 150 keer naar de tv moet lopen om op een andere zender te zetten. Hier in Groningen hebben ze de taxi zo goedkoop gemaakt dat studenten zelfs met de taxi naar de bakker gaan, erg he? Nee dat worden zeker geen artsen en notarissen van de toekomst maar hart en vaatkwaaltjes van later......

Nou vandaag zat ik zeker ver boven het gemiddelde wat bewegen betreft en straks als mn pootje weer beter is helemaal.....

Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei

Hier een pootje van dit pootje... morgen lekker fietsen, dus bewegen! Jippppppppppppppie!