donderdag 30 maart 2006

Ingeburgerd!!!!

Vandaag was het eindelijk zover! Vandaag zal het heuglijke dag blijken, want ik ben ingeburgerd! Tja dat wordt ook wel eens tijd zal je denken naar dik 31 jaar, maar ja het is er nooit echt van gekomen. Dus Verdonk blij, mijn ma blij en AH blij, want daar deed ik de boodschappen. Jullie zullen wel denken waar heeft hij het over? Als ik roep inburgeren dan denken jullie toch wel meteen aan pannekoeken???? Ik wel tenminste, dus toog ik naar de AH (tjonge wat een reclame) om daar de benodigheden te halen, en dat werd me toch een pretpakket van jewelste! 1 doos eieren, 1 pak melk, 1 pak pannekoekenmix en om het niet helemaal armoedig te laten lijken een bakje met spek. Het werd ook wel eens tijd om het eens te doen want het is immers nog lang geen tiende van de maand en in heel mijn leventje had ik nog nooit een pannekoek gebakken, maar nu hoor ik er dus helemaal bij.

Ik zal eerlijk zijn het ging niet zonder slag of stoot, want de bereidwijze op het pak lezen was nog effe een opgave, want tja hoeveel was 8 dl melk nog maar? en moeten er perse 2 eieren in? en niet meer uit die grote doos? Toen ik alles bij elkaar had gemixt en het begon te mixen leek het aardig op een klontvrije beslag. Dus pannetje op het vuur en de eerste kreeg al snel een giraffenlook. Volgens mijn moeder mislukt de eerste altijd, en dat was bij mij dus ook het geval, maar ja had nog een hele kom met beslag dus kon nog voldoende oefenen. De tweede ging al beter, en de derde helemaal. Ondertussen bedacht ik dat ik wel veel te veel had. Omdat ze het azc (want zoveel kon ik wel bakken) dicht gegooid hebben besloot ik kom Kalou eens te vragen, maar nee hij deed nogal vaag, Ging al iets met Rita doen een stampotje maken ofzo. Dan maar niet hoor dacht ik bij me zelf, komt van de week nog wel op. Alleen die verbrande lucht weg zien te krijgen voor het bezoek er is.

Maar goed de pannekoeken zijn gelukt, en omdat hier in het noorden nooit geen 10 gegeven wordt zal Rita zeggen een 9!!!!!! Goud doan mien jong !!

Rogier

Geen opmerkingen: