zondag 27 maart 2005

27 maart Redden wat er te redden valt?

Vandaag is het pasen, heel wat jaren geleden kwamen ze dus met schrik achter dat Jesus zijn licham gejat is door kwajongens, maar goed daar had ik al eerder over verteld dus dat hoef ik nu niet weer over te beginnen.
Vannacht is de zomertijd ingegaan, een heerlijke tijd. Het is lekker lang licht in de avond en zoals de naam het al zegt de zomer komt steeds dichterbij. Als je bedemkt dat het vroeger is ingesteld om kosten te besparen op oa licht lijkt me het een echt Nederlands iets, maar ja in heel bijna heel europa doen ze er ook aan mee!

Maar goed om effe terug te komen op mijn titel Redden wat er te redden valt? Ik werd vanmorgen wakker en las tot mijn grote schrik, woede en verdriet dat dit trawantenkabinet gered is! Ik hoop nu dan ook echt dat dat D66 bij de volgende verkiezing compleet afgaat en met nul zetels de anominiteit in gaat en als een soort jehova achtige organisatie waar niemand mee te maken wil hebben verder door het leven gaat. Ik zie het al voor me dat Tommie (De graaf) op donderdag in de herestraat staat zijn partij te verkopen, naast al die andere sekteleden en boekenplaat verkopers. Totaal genegeerd door het winkelende publiek, doorweekt van de regen. Ik hoop voor hem en de zijnen dat ze eerst voor zich zelf duidelijk hebben waar voor ze staan, maar dat zal nog wel een hele tijd duren!

Het tweede waar ik me steeds weer over verbaas is dat de ouders van de Amerikaanse Schaivo nog steeds bezig zijn om haar weer aan de voedingsonde te krijgen. De arme vrouw ligt al 15 jaar in coma. Volgens de ouders maakt ze af en toe een geluidje en dat zal wijzen op herstel. Nou iedereen weet dat dat soort geluidjes het gevolg zijn van dat de sondevoeding te snel door het buisje is geflikkerd, tja dat krijg je bij het verpleegkundig personeel die zijn er na 15 jaar ook wel een beetje flauw van lijkt me. Zelfs Bush heeft zich er mee bemoeit en heeft er snel effe een noodwetje door gedrukt, Hoezo misbruik makend van zijn positie?
Waarom laten die ouders het niet rusten en laten hun dochter eindelijk gaan, het zijn christen dus ze kokmen elkaar toch wel weer tegen ergens (hopen ze) Ik vind het zo hypocriet om alles aan te doen om en kastplantje in leven te houden, terwijl die persoon dat zelf niet wilde, Tja dat is echte naastenliefde. Alleen in leven houden om dat ze af en toe een boer laat?

Ik hoop ook echt dat ze die Paus ook rustig laten hemelen, dat zal eerdaags ook wel es gebeuren. Zie het al voor me
Allemaal buisjes en stekkertjes wordt die man in leven gehouden terwijl op de achtergrond de strijd over zijn opvolging kan beginnen. Ze slaan elkaar lam met de mijters en staffen, de ruzie bereikt dan een hoogtepunt waarna ze Sinterklaas vanuit Spanje vragen of hij wil bemiddelen. De familia Corleone (godfatha 1,2,3) gaat zich er mee bemoeien en draagt een of ander popie jopie uit eigen kring aan. Wanneer ze daar na een maandenlange twist over uit zijn mogen de stekkers eruit! en dan mag die man eindeljk naar zijn grootste idool gaan.
God zegt dan Mang je bent te laat! Mijn plek zegt God is al een tijdje door Pimmetje bezet. ik zit rechts van hem en jij dus nu links.
Pimmetje who? vraagt de Paus zich ongelukkig dan af?

Juist onze pimmetje,..............................................................

at your service


rogier
(geen pimmetjefan)

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Rogiertje...veel succes en plezier tijdens de marathon....hopelijk een PR.

Groetjes Koen