zaterdag 5 maart 2005

5 maart 2005 kringetje lopen

Vandaag zomaar vroeg uit bed gerold, waarom weet ik eigelijk niet want ik had geen reden om op te staan teminste zo vroeg.
Een beetje zoals vrijgezelle ouwe lullen het doen smeerde ik me een boterham met kaas en zette weer een heerlijk kop senseocreamer (de uitvinding voor alleenstaanden)

Aan het eind van de ochtend ben ik weer es gaan kijken bij de kingloop, toen ik er aan kwam stond er een lange rij, misschien is het vandaag gratis dacht ik zo. Maar nee het schijnt normaal te zijn dat er al een kwartier voor dat die shop open gaat er mensen staan te wachten. Te vroeg omdat ze niet wisten hoe laat het open ging of juist van die mensen die als eerste wilden zijn zodat ze de mooiste dingen konden grijpen voor weinig. Het is dan ook een bonte gezelschap van wat er staat te wachten, Je hebt er handelaren die elkaar door en door kennen en in het plat met elkaar zitten te lullen over alles en niets, allochtonen wie niet weten hoe laat het open gaat precies en elke minuut op hun horloge zitten te loeren. Verder bestaat de rij uit AOW-ers, studenten en sooslopers, ik reken me tot de eeuwige kijker, dus kijken maar niet kope!
Ik hoop altijd iets te vinden wat ik kan gebruiken, maar je de mensen die het inbrengen geven het niet zomaar weg en vooral niet in Nederland. Dinsdag (heb ik me laten vertellen) is het dodendag, want dan komen de spullen in de schappen van de mensen die zich bij petrus gevoegd hebben. Helaas zijn het meestal van die ouwe mensen, die hun troep hun hele leven bewaard hebben, dus vergeelde tafelkleedjes, boeken over het politieke klimaat van 1902 en bewaarde nasibakjes boeien me niet zo.

van na een koude kermis ( want het was zeker koud buiten) thuis gekomen besloot ik maar es om mn huis netjes aan de kant te krijgen, en dat heeft me lang geduurd hoor!
Dat krijg je als je gaat zitten chatten en schoonmaken tegelijkertijd, en in tussen kwam er ook nog effe iemand langs.
UITEINDELIJK, ik herhaal UITEINDELIJK! had ik mn huis netjes aan de kant, Dat vond ik toch wel erg knap van mezelf als je het tempo had gezien waarmee ik door mijn hele stadvilla ben gaan zwapperen!
Toen me gaan haasten naar de Jumbo om nog een fles wijn te halen! want alleen met water op zaterdagavond is wel erg droevig en zo arm ben ik nu ook weer niet dat ik geen flesje kan veroorloven!

Laten we er eentje nemen op de Generaal!

enne daarna nog een......................

rogier

Geen opmerkingen: