donderdag 23 februari 2006

Broeders en zusters

Sorry dat het zo laat is geworden, ik lijk raayman wel! Sorry mijn excuus. Maar goed ik ben op mijn site aangeland en laten we snel beginnen. Beginnen waarmee? Tja dat is voor mij ook effe een vraag. We kunnen het over broeder Zalm hebben die van de week politiek zelfmoord pleegde, maar ja dat vind ik niet zo boeiend, jullie wel? Hij doet maar! de plek waar hij heen gaat veranderd er toch niets door toch? De broeders en zusters lijken wakker te zijn geworden in Den Haag want de verkiezingen naderen. Na 3,5 jaar van relatieve winterslaap is het opeens weer tijd voor actie. Wie was de minister die de achtelijke belasting op aanhangers ging afschaffen? Broeder Wouterse Bos die zich weer nadrukkelijk laat horen. Tja de verkiezingen komen er weer aan dus iedereen wil weer in de aandacht. Een persoon is hier op een uitzondering. Dat is zuster Verdonk zij staat eigelijk steeds in de aandacht, hetzij negatieve aandacht maar ja aandacht is aandacht toch?. Het valt me op dat de broeders en zusters in Den Haag over alles geschokt zijn achteraf. Achteraf ja, wat heel Nederland al bijna wist kwamen ze nu in Den haag vandaag achter dat er Somalische kinderen Nederland binnen gesmokkeld worden om dan fraude te kunnen plegen met bijvoorbeeld kinderbijslag. De hele tweede kamer geschokt, Verdonk doet schijnbaar niet goed genoeg haar werk want hoe kunnen die kinderen hier heen gesmokkeld worden? en natuurlijk over van Donner maar te zwijgen. Het is allemaal larie broeders en zusters, ze houden ons een soort van worst voor. Een iets waar je mee in de verkiezingen mee kan pronken. In het verleden was er verontwaardiging over de Nigeriaanse meisje vanaf 12 jaar die hier naar Nederland werden gehaald om achter de ramen terecht te komen. Nou ik kan je verzekeren dat die meisjes er nog steeds zijn hoor. Alleen zijn ze door Den haag zo goed als vergeten. Ja broeders en zusters vergeten, want ja zoiets is niet boeiend toch? Soms lijkt het er op dat ze daar in Den haag in een soort van hemel leven, ver af van de buitenwereld. Nu de gemeenteraadsverkiezingen komen en waarvan bekend is dat de helft van de mensen zich alaat leiden door het landelijke beleid proberen ze nu in de aandacht te komen. Trap er niet niet, de Nigeriaanse meisjes en de Somalische kinderen zijn ze allang vergeten! Daarom zeg ik Broeders en zusters stem met je verstand!!!!

Amen

Rogier

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad leuk, dromen... Droom jij ook veel?

Kus BarbaBientje

Rogiers wartaal zei

Ja natuurlijk anders bleef ik nooit zo lang in bed natuurlijk hehehe

Tja gebeurt onbewust he, en het meeste ben je alweer kwijt als je wakker wordt jammer....

Rogier