zondag 19 februari 2006

Lieve Renate

Hoe is het met je zo daags na het behalen van het ziiver? Ik hoop voor je dat je nu een beetje tevreden bent over je behaalde resultaat. Ik vind je best een lekker ding en een aardige meid maar tja meid ik weet het, het was moeilijk voor je omdat je met goud in je achterhoofd naar Turijn bent gegaan en het goud slechts zilver werd! Nou meid daar mag je ook echt oprecht trots op zijn. Ik vond je reactie na afloop van de race niet echt bij je passen. Eigelijk vond ik het zelfs belachelijk, om maar effe met de deur in huis te vallen. Sta je daar met zn proelsmoet een beetje ongelukkig te zitten doen. Wees blij met je zilver meid! ik kan me voorstellen dat je effe moet slikken als een brabantse schone met het goud er vandoor gaat. Maar na het dipje is het ook lachen voor jou hoor want zilver is ook heel goed. Je had op zn minst blij kunnen zijn voor Wust want dat verdiende zij wel, maar ja vrouwen onderling gaat nooit echt goed heb ik begrepen dus daar bemoei ik me maar ook niet mee. Aan je opvoeding kan het niet gelegen hebben want je mams probeerde je een paar keer duidelijk te maken dat je blij moest zijn. Maar nee niets hielp, ook al stond je ma op haar kop zelfs dat zal jou niet aan het lachen gemaakt hebben en dat valt me echt van je tegen want je bent immers een nuchtere Groningse meid toch? Je kan een voorbeeld nemen aan Wennemars, die jongen was van te voren helemaal op van de zenuwen stotterde ervan. Vervolgens rijdt hij zijn race en haalt brons. Met dit behaalde resultaat is hij erg blij mee, feliciteert de winnaar Shani davis en zo hoort het.

Kijk van die jongen daar kan jij nog heeeeel wat van leren............

Groetjes uit Groningen

Rogier

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb je Wennemars gezien na hun 'verloren' ploegenachtervolging? Daar smeet hij met zijn schaatsen en was boos op die jongen die was gevallen. Hoezo sportiviteit bij de heren???? ;)

Rogiers wartaal zei

Dat heb ik dus niet gezien :)

Anoniem zei

whahaha
Geweldige brief!!

Anoniem zei

die brabantse schone moet niet haar mond open doen... haar schoonheid vergaat direct! (ik ben zelf brabander dus snap haar wel haha)

ik vond het juist mooi dat renate zo reageerde.. wat heb je nou aan alleen maar blijdschap.. volgens mij was ze vooral zo boos omdat het juist Ireen was die haar voorbleef en niet de verwachte concurrenten.. en dat maakt het juist mooi...

(btw mijn weblog is dood - no inspiratie en motivatie meer, vooral niet na al die 'incidenten' met vrome gelovigen over de spotprenten)

Rogiers wartaal zei

Laat je niet van de wijs brengen door die vromen :)
die weten het helaas niet beter.

Trouwens Het mooiste vondik toch nog de reactie van Der Annie
Prachtig hoe met haar verlies omgaat. En ook prachtig hoe ze Nederlands praat :)

Anoniem zei

ik metro of spits (sorry) stond een ingezonden brief van iemand die het allemaal gevolgd had via de Duitse zender.

Daar bleek dat niet alleen Annie blij was voor Marianne, maar ook de reporters.. Een en al feest daar en blijdschap voor Marianne, leuke moraal aan het einde: zouden wij dat ook eens niet moeten gaan doen als Duitsers winnen?