dinsdag 28 februari 2006

De keuzes die je maakt

" De keuzes die je maakt zullen altijd blijven staan, Soms zijn ze doordacht en soms moet je er blindelings voor gaan.Soms kies je de langste weg en je vindt 't naast de deur, soms heb je te ver gezocht maar het antwoord schijnt in al zijn kleur "

Het bovenstaande is de opening van een songtekst van Van Dik Hout een van mijn favoriete Nederlandse bands. Keuzes maken moeten we overal en altijd, simpele keuzes van wat je vandaag eet, of wat voor kleren je aantrekt. Andere keuzes zijn weer veel moeilijker zoals doorgaan met jou, een vlam wat uitgedoofd is. Maar sommige vlammen doven nooit, maar raakt de power op. De kracht ontbreekt om er nog iets van te maken, wanneer dat het geval is zorg dan dat je 100 procent achter je keuze staat.
Zo stond ik vandaag ook voor verschillende keuzes, s morgens een gesprek met mn begeleider die me helpt zoeken naar een leuke baan. Zolang eruit dus eerst maar weer es werkervaring opdoen, want mijn opleiding zijn de meeste werkgevers vergeten wat dat inhoudt. Zelf heb ik er andere ideeen over, heb al zoveel '' werkervaringsplekken'' gehad ter opvulling van personeels tekort. Vaak ook nog eigen schuld ook, moeten ze maar niet onveilig neuken in het archief met de koffiejuf. Dan is het altijd wel handig om een blik uitkeringstrekkers achter de hand te hebben die mooi achter elkaar de gaten kunnen vullen. Nee daar bedank ik me voor, dan ga ik nog veel liever pap uitdelen in Haiti, dat geef de kinderen daar een volle maag en mij een goed gevoel. Misschien kijk ik bepaalde dingen teveel door de koker en zie niet wat het me zelf oplevert. Maar goed dat is een keuze die je zelf maakt en wanneer je die maakt er volledig achterstaat.


Vandaag was het een dag vol keuzes, moest een keuze maken tussen verlenging of niet, een nieuw toestel of een nieuwe ander iets, een tweejarig of een 1 jarige, met of zonder bundel en 200 of 300 min. De insiders snappen hem waarschijnelijk al wel, moest weer een nieuw abbonement hebben. Nou dat is best wel moeilijk hoor! Bij de een kreeg je een tv, bij de ander een dure phone met vibratorfunctie. Aangezien ik nog een goed werkende phone heb, heb ik gekozen voor een nieuwe tv. Daarin heb je ook weer verschillende keuzes 50 mhz of 100, grijs of grijs kleurig, duur of extra duur en ga zo maar door. Na een dagje sjouwen in de stad mn peesontsteking er uit gelopen te hebben was ik er uit. Nu staat er een splinternieuwe TV op mijn stereomeubel. Heerlijk geluid en beeld dus een juiste keuze.

Tja het zijn allemaal keuzes die je zelf maakt!

Rogier

Geen opmerkingen: