dinsdag 21 februari 2006

Gezocht: Een nieuw stel voeten

Het is laat in de nacht of beter gezegd vroeg in de ochtend kan de slaap niet vatten, het lijkt net of ik me verstop voor de slaap. Onrustig woel ik in mn bed, misschien komt het ook wel omdat de kachel uit is en het aardig fris is hierzo. Misschien zat ik wel onbewust te piekeren, al bijna 3 maand niet eens fatsoenlijk kunnen hardlopen, dat is een echte ramp voor loopjunk als ik. Zo verlang ik naar de lange duurlopen van 2 uur en meer midden in de natuur, in de silte. Ik helemaal alleen met de wind als enige getuige van mijn gezwoeg. Maar tot nu toe rest mij alleen de herinneringen van mijn tochten, herinneringen die nooit zullen vervagen want daarvoor was het genot te intens voor. Doodziek wordt ik van mijn rechtvoet. Heb al van alles geprobeerd, zooltjes, ijsen, rust en zelfs een heuse Obiaman, die bij mij de boze geesten heeft weggejaagd, maar schijnbaar zijn die weer teruggekomen. Soms laat de rechtervoet blijken dat die er weer klaar voor is, maar wanneer je een paar keer rustig gelopen hebt houdt hij er ineens weer mee op. Niet letterlijk natuurlijk, maar het is wel weer een pijnelijke zaak. Naar de dokter gaan heeft geen zin, die zegt toch dat hij niets meer voor me kan doen, tja zoiets zeg je als je in de laatste fase van een of andere dodelijke kanker zit maar toch niet met een zere poot?

Nu ik niet slapen kan ben ik druk aan het zoeken op internet, marktplaats, E-bay en andere sites. Op marktplaats bied ik aan, een stel veel gebruikte voeten, enigzins beschadigd, doe een aannemelijk bod en ze zijn voor jou. Op E-bay vraag ik juist een stel goeie loopvoeten tot maximaal 100 euro, want tja zo breed heb ik het ook weer niet, anders had ik allang Nijboer of Haille effe gemaild voor een eventuele ruil, tja ze krijgen dan ook mijn strips of postzegels erbij anders is het niet eerlijk toch? Maar goed eigelijk wel erg hypocriet dat ik hier zielig zit te doen, heb geen dodelijke ziekte, in Afrika gaan er teveel dood om de honger en oorlog, Indonesie weer weer een compleet dorp onder de modder is verdwennen, Vogels met een snotneus die dodelijker worden een een Afrikaanse leeuw of een Zalm wie deze week politiek zelfmoord pleegde, tja dan is dat van mijn voet wel erg betrekkelijk van aard......

Rogier

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, ik snap dat je gewoon even wilt klagen. Laatst zag ik ergens de uitspraak: "de mens heeft taal uitgevonden om in zijn behoefte tot klagen te voldoen". Volgens mij is het waar ;)

In ieder geval hoop ik dat je voet snel weer beter is. En van mij mag je gewoon even klagen hoor, ookal heb jij niets ernstigs als ik Afrika of weet ik waar.

Sterkte ermee ;)

Anoniem zei

Een snel herstel gewenst Rogier!

Je hebt niet veel vertrouwen in de arts, maar ben je er al wel geweest? Misschien een sportarts een beter idee?

Beterschap!

Anoniem zei

Hé Rogier..

Sterkte, da's knap klote voor je poten :-)

Haptonoom niks voor jou?

Sterkte

Michel

Anoniem zei

Volgens mij wordt het tijd voor een verwijzing naar een ziekenhuis en een grondig onderzoek; rontgen foto's ed. Er zal heus iets aan te doen zijn! Misschien is er wel iets beschadigd ofzo, maar als je niet weet wat, is het uiteraard onmogelijk het te laten genezen. Sterkte. En klagen kan altijd; als je al het leed op de wereld gaat vergelijken met het jouwe zal er niets meer te klagen zijn, maar in jouw wereld is jouw probleem niet ondergeschikt aan die van een ander, zeuren mag altijd. Daar lucht het hart weer van op..!!

Anoniem zei

Hé Rogier,
zullen we samen een virtuele fles opentrekken? Hoe erg het ook elders is, dit is voor jou nu ook geen pretje. En dat is waar jij mee te dealen hebt. En dat mag je best heel erg k...te vinden, want dat is het! En idd misschien is een sportfysio iets?
Sterkte!
Marlies