zaterdag 11 februari 2006

Typisch Oranje

Gisteravond heeft het oranje (Ivoorkust) van Afrika de finale van de Afrikacup verloren van Gastland Egypte. In de reguliere speeltijd en de extra tijd bleef het 0-0, 74.000 uitzinnige Egyptenaren moedigen hun favorieten flink aan, maar helaas bleek die aansporingen de spelers niet de vleugels te geven in de wat matige wedstrijd. Dus moesten de strafschoppen uitkomst brengen, schijnbaar is het nemen van strafschoppen en het dragen van Oranje toch geen goeie combinatie. Helaas verloren de Olifanten van Afrika de Finale. Ja helaas zeg ik, want (onterecht) heb ik niet echt het gevoel van Afrika als je het over Egypte, Tunesie,Libie en Marocco hebt. Bij deze landen denk ik meer aan het midden-oosten, en nee met mijn topografisch vermogen is niets mis mee. Maar ja er kan maar een de winnaar zijn en met strafschoppen is het toch meer een soort van loterij. Egypte won hem met 4-2 en het bleef nog wekenlang feest.

Ivoorkust is in een diepe rouw, maar ja jongens droog je trainen maar, want over een paar maandjes begint de volgende klus op 16 juni Oranje tegen Oranje oftewel de olifanten tegen de leeuwen op het WK in Duitsland. Beide teams doen er goed aan om flink te gaan trainen op strafschoppen. Ik ben wel erg benieuwd naar hoe het zal gaan aflopen in een finale met Nederland-Ivoorkust en het is na 120 min spelen nog steeds gelijk...........................

Oja Salomon Kalou, ben je nog steeds aan het wachten wat Verdonk gaat doen? ga toch lekker met je broer voetballen voor Ivoorkust, dan is de kans op een echt Oranjefinale des te groter! enne zal je wat vertellen als je voor Nederland scoort wordt je een soort god, tja klinkt goed he, maar ja als je een strafschop mist in bv de finale tegen Duitsland ben je ineens de profiteur uit Afrika en proberen ze je finaal de grond in te stampen, in Ivoorkust blijft me denk ik altijd lachen wat er ook gebeurt, want het is immers maar een spelletje en voor de leeuwen (holland) ben je al gegooid dus dat kan dan niet meer........

Rogier

Geen opmerkingen: