donderdag 9 februari 2006

Donderdag Rotidag

Ik hou van lekker eten, en mag graag koken. Soms heb je niet zoveel zin. Laten we zeggen een keer in de week geen zin. Dan komt het natuurlijk heel mooi uit dat ik in de stad woon. afhaal en eettentjes genoeg. Lang leve de multiculturele samenleving!!!! Hulde aan de Thaise, Chinese, Surinaams, Javaanse, Argentijnse, Antiliaanse en Afrikaanse eettentjes. Ik heb dus keuze te over, daarom hou ik het meestal bij een ding als het om afhaal gaat, namelijk Roti van de Shanti die is echt lekker!. Ik heb het nummer van hun in mijn phone staan, en elke keer zeg ik het zelfde namelijk; Roti 4, klein, geen ei, en naar kleinekruisstraat nr zoveel. Het contact met de dame van de Rotishop is altijd vluchtig, maar we begrijpen elkaar, want ze vraagt me niet meer hoe het kan dat een Kleine een roti in het klein besteld wat ook nog eens naar de kleinekruisstraat moet. Een dag dat ik niet hoef te koken, het eten laat ik dan brengen. Vooral met dit slecht weer is het heerlijk natuurlijk. Zelf geen boodschappen doen, met een brede glimlach het zakje aannemen van de verkleumde brommerjong. Dan maak je het zakje open en de heerlijke geur van de rotie kipkerrie komt je tegemoet. Snel leg ik de plaat (de pannekoek) op het bord en verdeel daarop de kouseband, kip en aardappel. Als laatste doe ik daar nog heerljke hete peper bij die je in een zakje krijgt bij geleverd. Dan is het smullen geblazen! Je neemt dan een stukje van de plaat en pakt daarmee wat van de kip-kouseband en aardappel. Roti eet je met de hand, en dat maakt het nog weer veel lekkerder (eerst wel je hand wassen) Maar zoals altijd komt overal een einde aan dus ook aan lekker eten, Wat eten wel niet los kan maken...

Na woensdag gehaktdag is donderdag Rotidag bij mij thuis................
Njang Swietie (eet smakelijk).

Rogier

5 opmerkingen:

Michel zei

Hee mang..

Je hebt me te pakken, ik kom op een donderdag bij jou roti eten!
Ik ruik het al haast door de foto heen.. Deze "bakra" is gek op surifood, dus; Ik ga je zien! :-)

Rogiers wartaal zei

oke mang doe je best!!!

Is er echt geen roti in Emmen :)

Anoniem zei

mmmmmmmmmm roti lekker! Lang geleden dat ik dat at!

Rogiers wartaal zei

oke op donderdags kan je bij me terecht Marlies :)

Anoniem zei

de lekkerste roti die ik ooit op at waren er eigenlijk 2...

een thuis bij de moeder van mijn vriend... maar dat is vooral lekker omdat je met z'n alleen uit schaaltjes pakt wat je op je roti wil.. (en het is ook super lekker hoor)

maar de lekkerste heb ik gegeten bij Roti Mahal of zoiets in Paramaribo... mi gado...

de lekkerste roti is die met boulanger, of zoals wij het hier noemen: aubergine... ik eet natuurlijk de vegetarische, dus keep that in mind als je je een voorstelling maakt