maandag 6 februari 2006

Stapje voor stapje

Onwennig liep ik door mn huis om mn hardloopspullen te zoeken, in de tijd dat ik echt niet kon lopen heb ik mijn hardloopkleren wel 100 keer van plaats veranderd en gevouwen. Tja zo blijf je een beetje in beweging toch? Ik koos vandaag voor de extra stevige schoen, hierna te noemen als revalidatieschoen. Na een half uur ronddrentelend had ik eindelijk alles aan wat ik aan moest om te lopen. Snel pakte ik de sleutel van de voordeur, tenminste ik dacht dat ik die pakte. Buiten gekomen en de deur met een knal dicht te hebben gegooid kwam ik er achter dat ik de verkeerde sleutel bij me had. Oeps, maar gelukkig heeft mijn zus een sleutel voor nood en natuurlijk voor dit soort gevallen. Dus liep ik rustig naar haar huis, mijn voet voelde goed! Maar ja dat waren nog niet eens 7 min tussen mijn en haar huis. Daar gekomen, bleek dat ze de sleutel niet bij zich had. Haar vriend had de sleutel van mijn huis. Aangezien het een enorme bende was daar heb ik maar effe de mouwen van mijn Adidas runshirt om gestroopt en daar de keuken opgeruimd. Nadat ik er klaar mee was kwam mijn zus er achter dat ze toch de sleutel had, Tja ik had mn sleutel en zij keuken schoon. Slimme meid toch die zus van mij.

Daarna ben ik toch maar serieus weer gaan lopen, nou ja wat heet serieus 50 min liep ik wat onwennig door het park, het park waar ik al een hele tijd geleden voor het laatst had hardgelopen. Dit keer weer uitkijkend voor de honden en hun bazinnen Denkend aan hoe ik de schrik bij menig hardloop heb aangejaagd toen ik er met Sophie liep. De (niet bekeerde) eendjes begroeten me alsof ik nooit weggeweest was, dit keer bleven het gesnater langer aanhouden, waarschijnelijk kwamen ze niet meer bij. Het lopen zelf ging vrij bagger, maar ja wat wil je ook met een revalidatieschoen die geschikt is voor lopers boven de 90 kilo de schoen voelde als een soort klomp, maar denk dat het wel effe goed is met wat extra steun te lopen eerst. Alles voelde vreemd, mn ademhaling, mn pasjes, mn kleren. Net zn gevoel als je eerste keer. Het zal wel weer goed komen maar ja zal nog wel effe duren voor ik weer in mijn oude ritme zit. Nu voel ik mn voet nog een beetje, maar dat is niet hinderlijk of wat dan ook!

Oja internet doet het ook weer zn beetje, viel vanmiddag weer effe uit maar dat was na het lopen opeens weer over. Ach moest denk ik ook weer een beetje wennen aan het oude ritme.......

Rogier

7 opmerkingen:

Anoniem zei

dat moet goed voelen!

Anoniem zei

Van uit jezelf de keuken van je zus op ruimen,..
Thjee, en dat dan voor een man,.. :P

Leuk dat je weer aan het hardlopen bent en dat je voet toch al heel wat minder is,..

Anoniem zei

hardlopen in tijdens deze koude dagen! petje af! ook voor de keuken! Petje af!

Anoniem zei

Wat een mooi stukje! Hardlopen is echt een passie he, want je schrijft er echt over alsof je een oude liefde tegenkwam...

@ saloua... haha jij hebt zo'n grappig beeld van mannen

Anoniem zei

Mooi dat je weer hebt gelopen Rogier! Maak het niet te gek hè! (ik vind 50 minuten best lang voor een eerste keer lopen)

Gr
Henk

Anoniem zei

"vet cool" Rogier, dat je je loopspullen weer gevonden hebt... ik wil ook wel sleuteladres zijn hoor: er is hier nog van alles te vouwen...
Als de eerste keer? Wedden dat je toen niet meteen 50 minuten achter elkaar liep?
Nou... ik loop nog niet. Hoop volgende week in de sneeuw te lopen.

Rogiers wartaal zei

Nee daar heb je helemaal gelijk in, maar in die 50 min ben ik ook af en toe effe gestopt en gaan strekken enzo. Maar ja lekker weer opbouwen en we zien het wel.

1 man
1 missie
1 doel :)