donderdag 16 februari 2006

Correcte veters

Vandaag moest ik een en ander doen in de buitenwereld. Dus trok ik mijn stevige blackstone schoenen aan. Snel effe veteren en wegwezen, tenminste dat was mijn plan. De veter in mijn rechterschoen had berekend dat het weer eens tijd was om te gaan knappen en dat deed die dan ook met alle plezier. Aangezien dat het al de tweede keer was dat hij knapte was het lontje euh de veter te kort om er nog een fatsoenelijke knoop in te krijgen. Snel zocht ik door het hele huis naar een veter het liefst eentje die donkerbruin was, maar nee ik vond ze wel in alle andere kleuren van de regenboog rood, blauw, oranje, wit, geel en groen. Maar ja tegenwoordig moet je wel erg uitkijken wat voor kleur je in je kistjes stopt, want vooral met mijn weinige haar kunnen mensen verkeerde ideeen krijgen.

Op internet kwam ik de betekenissen van de kleuren van de veters al her en der tegen. Het is eigelijk net zo als met die gekleurde polsbandjes, Armstrong begon er mee om geld in te zamelen voor de strijd tegen kanker, daarna kwamen er bandjes voor en tegen geweld, respect, dat je geen homofobie hebt en zelfs verschillende loopevenemten begonnen ermee. Rode veters betekent dat je links bent, communist wel te verstaan. Witte veters in zwarte kistjes staat voor ‘White Power’ (blank trots). Gele veters draagt het tegenovergesteld als dat van de witte uit namelijk hekel aan niet-blanken. Heel gezellig allemaal, zit nu wel hardop te denken wat ik met mijn witte veters van mijn hardloopschoenen moet. Gelukkig zijn de groene veters ervoor dat je in een lollige bui bent of dat helemaal geen veters heb maar en daarvoor kouseband gebruikt. Roze dat je van het zelfde geslacht houdt waarvan je zelf bent en blauwe dat je bij de bank met die blauwe leeuw een rekening hebt lopen. Misschien moet ik daar ook meer eens een rekening openen, want blauw kan nooit rood worden toch?

Maar goed voor mij bleef er niets anders over dan oranje veters te gebruiken, hopelijk gaan die nog effe mee want tja zo kan ik laten zien dat ik alle Nederlanders in actie heb gezien in Turijn..........


Pas goed op wat je strikt.......

Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei

Hmz misschien wordt het weer tijd voor die vreselijk, lelijke klittenbandschoenen :P ;)... struikel je ook niet over je veters...