dinsdag 7 februari 2006

Spoeduitzetting

Ik wil wel graag naar een warm land op vakantie voor de duur van de hele winter. Maar ja no doekoe no joy. Wie niet rijk is moet slim zijn, met die gedachte belde ik met de IND vanmorgen. Eerst kreeg ik een keuzemenu waar ik een half uur mee bezig was. Soms waren het wel moeilijke vragen hoor, zoals bent u hier illegaal, maar gelukkig hebben ze het daar goed geregeld ik moest dan vooral aan de lijn blijven tot een van hunnie medewerkers je komt halen. Eindelijk werd ik doorgeschakeld met een van de naaste medewerkers. Ik wil graag een spoeduitzetting. De vrouw aan de andere kant van de lijn heete Rita en vroeg me of ik alle formulieren in 10-voud had ingevuld en opgestuurd. Tja begon ik dat heb ik zeker, maar wil nu echt een spoeduitzetting, liefst deze winter nog. Heeft u een voorkeursland ingevuld? Jaaaaa Suriname, daar is het lekker warm, lekker eten, relaxe mensen, geen regering die je naait kortom alles relax. Nou dat klinkt inderdaad goed begon Rita. Met welke status gaat u daar? Poltiek of economisch? Doe maar Politiek dat klinkt wel stoer of niet? Ik zal effe in de computer kijken of er nog een plekje vrij is. Heeft u misschien voorkeur voor Boot of Vliegtuig? Vliegtuig natuurlijk, wil niet eerst een half jaar onderweg zijn. Oke, wilt u misschien bij het raampje of maakt het u niets uit? Nee dat deert me niet als ik hier maar weg kan. Oke, roken of niet roken? Doe maar niet, want ik rook zelf niet dus. Rotie of Bami onderweg? Rotie riep ik meteen!!!!! Oke ik zal effe kijken of er plek is binnenkort en ik werd in de wacht gezet. Na ongeveer 20 min kwam ze eindelijk weer aan de lijn. Nou meneer u boft, we hebben voor vanavond nog wel een plek over, alleen het is wel in het rokersgedeelte maar wel weer vanaf Eelde. Oke vooruit dan maar als het niet anders kan maar goed ik was allang blij dat ik hier weg kon. Verder nog vragen? nee? U kunt vanavond het formulier ondertekenen waarin u beloofd niet meer terug te komen. Mijn collega zorgt dan dat alles goed komt. Blijf u nu vooral hangen een van onze medewerkers komt u zo halen. Een fijne reis en tot nooit meers ziens........

Kijk dit is pas een service .......


Rogier

9 opmerkingen:

Anoniem zei

:-)

Anoniem zei

tja alleen jammer dat sommige daar dan toch weer misbruik van maken en terug komen via een franstoeristenvisum....

Anoniem zei

maar die hebben dan wel weer bijna een vwo diploma op zak(-;

Anoniem zei

elk nadeel heeft zijn voordeel en andersom...

en ... had je nog spierpijn?

Rogiers wartaal zei

Nou Suzanne ik hoop wel dat je begrijpt dat het niet zo aan toe gaat zoals ik beschreven heb......

Ik zal zelf daar heen willen dus daarom....

Anoniem zei

ik zou toch echt Aruba hebben gekozen hoor :)

Anoniem zei

rogier.. jij zou beter moeten weten... in suriname niet een regering die je naait??


haha ik was er in september toen venne 'even' een 100% verhoging van de benzine doorvoerde... ik geloof niet dat je er toen wilde zijn :)

Rogiers wartaal zei

Nou zoals je weet bakabana ben ik hardloper dus ik heb geen auto nodig :)

Enne in sur is alles op loopafstand.....

Anoniem zei

Maarre dit kan niet!!!! Verdonk eruit of ik er uit, Sranan here i come!!!