woensdag 1 februari 2006

Koud he

Zomaar voor de lol op een winterse avond zoals deze avond meer dan 2 uur in de kou zitten of beter gezegd staan? Dat heb ik gedaan vanavond. Het is niet dat ik straf had ofzo, of dat ik de bus had gemist. Het was een voetbalavond, dit keer voor de beker. Het begon op het geweldig tijdstip van 20:45 uur. Dat kwam omdat de wedstrijd live werd uitgezonden op het net.Voetbal doen ze altijd na goedetijdenslechtetijden want zo voorkomen ze dat er veel huiselijke ruzies uitbreken. Het was al koud maar hoe later hoe kouder. In mijn gedachten zie ik de warme huiskamers van de ongeveer dikke miljoen kijkers die lekker hangend op de bank, de wedstrijd zien en denken van zo die 20.000 gasten zijn gek! om zomaar voor de lol op de tribunes plaats te nemen. Veel mensen weten dan ook nog niet eens dat je er voor betaald hebt, dat is natuurlijk helemaal te erg voor woorden. Dat je komt kijken oke, dat het koud is tot daar aan toe, maar ook nog betalen!! en dat terwijl je ook lekker voor de buis kan zitten met een lekker wijntje. tja dan ben je echt helemaal gek. Ik was dus een van die 20.000 toeschouwers, dus een van die gekken. Groningen verloor, toen ze met 0-3 achterstonden leek het net of het met de minuut kouder werd. De muts en handschoenen leken nauwelijks nog te helpen. Ik werd nog kouder bij het zien van supporters die gewoon lekker een koud biertje aan het drinken waren. Groningen scoort dus we mogen juichen, en we springen net zolang tot we weer een beetje warm krijgen. De spelers weten dat we het koud hebben, dus schoppen ze er nog maar een in het net, dus weer mogen we weer juichen en dit keer zingen we er ook bij, want de lippen zijn haast al gevoelloos door de koud, nog effe en het trekt naar het hoofd en dan is het goed mis. Bijna wordt het 3-3, maar de spelers van Groningen weten dat ze dat hun publiek niet aan kunnen doen, dus besluiten ze het bij deze stand te laten. Na het laatste fluitsignaal maakt iedereen dat hij thuis komt, om effe heerlijk op te warmen bij de kachel............

En ik, ik zit bij de kachel met een fles sterk drank en dat alleen als het ijs en ijskoud is........

Oja ga zaterdag weer........

Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei

ik wou wel bij je zijn om je op te warmen hoor:P je hebt wel een leuke avond gehad tog:P
spreek je snel op msn;)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx