dinsdag 31 januari 2006

Zeg nooit, nooit

Want wanneer je dat zegt maak je jezelf ongeloofwaardig, nou ja soms kan het aan je stemming van de dag liggen dat je zegt van dit nooit weer. Soms is zeg je het in een pure opwelling, en soms omdat je er vierkant achter je besluit staat. Neem nu PVDA, toch een van de grootste partijen in de oppositie die erg twijfelde aan Afghanistan. Moeten we wel of niet en wie gaat mee en wie niet enzovoorts. Meneer bos en zijn companen worden deze week een beetje bij gepraat door verschillende figuren en leren in wat geheime rapportjes heel wat dingetjes bij. De wist u datjes op de laatste pagina van het rapport schijnt het meest gelezen te worden. Nu wordt er opeens gesteld dat de regering op de goede weg is ingeslagen, misschien komt het ook wel omdat de wind richting de verkiezingen waait, dus Bos zal wel gedacht hebben waai ook maar mooi die kant mee op. Maar wat nu meneer Bos wanneer blijkt dat het kabinet morgen opeens de andere kant op waait?

Maar goed ik schrijf nu alweer over de politiek, tja een van de dingen waar het meest over te schrijven valt, ik ga niet zeggen dat zal ik noooit meer doen, want morgen schrijf ik er vast weer over. Maar nu maar effe iets anders. Vanavond bereikte me het vrolijk bericht dat mijn jongste zus weer rastahaar heeft. Voor de goede orde, ze is een blacka met echte kroes, dus heb geen zus met neprasta. Mn zus is altijd al gek geweest op wiebelhaar en appelmoes, dus een beetje verkaast (en dat terwijl dr vriend niet eens van kaas houdt). Wiebelhaar is onder ons gezegd glad (blank) haar, waar je met een gewone kam door heen kan. Zij zelf heeft moeilijk dik kroeshaar en het kammen mag een drame genoemd worden, toen ze dit blank haar aangemeten kreeg, riep ze meteen Nooit meer Rasta!!! Nu een tijdje verder weer rasta, misschien komt dr roots ineens boven drijven of misschien is rasta toch veel handiger. Ach morgen komt ze vast langs om mijn dvds van Roots te lenen.....



Dus de wijze les van vandaag is: Zeg nooit nooit, want je weet immers niet hoe de wind of je haar er morgen bij staat.....

Rogier
(de foto is afkomstig van www.projecthulp.nl gemaakt in een Haitiaans kindertehuis, bekijk de site het is zeker de moeite waard!)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bovendien heb ik altijd het idee dat de mensen die dat zeggen vaak liegen....

Politiek mag, altijd een leuk discussie onderwerp al met ik het al langer met je eens, Bos staat toch bekend bij mij om zijn meewaaiwinden! Nu de rest van Nederland nog overtuigen..

Anoniem zei

Over politiek valt veel te schrijven inderdaad en soms kun je misschien maar beter zwijgen want je kunt knap moedeloos worden van ons kabinet....
Wat Rasta haar betreft: cool!
En ik lees dat je net als ik ook uit Groningen komt? Leuk!

Groetjes, Xan

Anoniem zei

Bedankt voor je reactie over de mooie teksten, je heb ook een mooie web-log en aldaar hier ook de groeten terug en dan uit den Haag, de hof stad van Nederland.
(anima mundi)

Vriendelijke groet.

Mike