dinsdag 17 januari 2006

Bekeerde eendjes

Nu Sophie hier bij mij is ben ik natuurlijk zon 4 keer per dag in het Noorderplantsoen te vinden. De hond trekt veel bekijks. Vooral meisjes vinden de hond leuk en lief. Helaas voor mij zijn die meiden nog wat te jong. De hond komt geen aandacht te kort, want wanneer we door het park lopen komen we tientallen andere honden tegen, die Sophie elke keer op zn speelse manier begroet. We liepen langs de vijver en zagen een stel bekeerde eendjes over het water lopen. Nou ja ik denk dat het bekeerden waren want verder op zaten de eendjes gewoon in het water te spartelen. Maar ja die op het water lopen hebben vast al wel tickets voor de Noah arc 2. Af en toe keek ik jaloers naar een voorbij stuivende hardloper, ik heb nog steeds last van mijn voet dus lopen zit er nog steeds niet in. Het is nu een beetje omgekeerde wereld, je ziet namelijk aan de hardloper een bedenkelijke gezicht, wat zal de hond doen. Springt die? Bijt die? gelukkig hij is aangelijnd. Toch effe voorzichtig voorbij lopen wordt er dan gedacht. Er gebeurt toch niets, ze springt nog niet eens naar een loper, de loper lijkt pas gerust als hij een tiental meters verder is. Dit klinkt me wel bekend in de oren.

Met een hond zoals deze heb je ook meer aanspraak wanneer ik door het park aan het hardlopen ben. Is natuurlijk niet zo gek, gister sprak een jongeman me aan, na wat gekletst te hebben kwamen we er achter dat we bij elkaar op school hebben gezeten, en niet alleen op school zelfs in de klas! Tja wel grappig natuurlijk en erg toevallig, de laatste tijd spreek ik veel van vroeger. Dus een reunie ofzo zal wel niet lang op zich laten wachten. Zo maar effe weer naar het park, maar denk niet dat er nog leuke dames rondlopen, want het is klote weer buiten. Maar ja de hond wil zijn ding ook doen he. Misschien kan ik de hond laten bekeren zodat hij achter de eendjes over het water kan lopen.

Rogier

13 opmerkingen:

Anoniem zei

hehe dankje wel !

jij ook!!

Sanne

Anoniem zei

Wil je zomaar de hond van je ouders bekeren,.. :p

Weet niet wat er met je voet is, maar beterschap,..
Dat je maar weer gauw aan het hardlopen mag,..

Anoniem zei

Bedankt voor je reactie.
Ik kan me nu even niet concentreren op je verhalen, ben wat moe, maar zo te zien heb je een leuke schrijfstijl. Dag.

Rogiers wartaal zei

Tja dan kan hij toch mooi met de eendjes spelen :)
Maarre dat zal alleen van het winter zijn.......

Ik heb een ontsteking in een pees (aanhechting van de pees eigelijk) zit in de bol van mijn voet onderkant. ze noemen het wel eens Hielspoor en dat komt bij hardlopers regelmatig voor.

Anoniem zei

Tip: met een baby door het park lopen, werkt ook altijd goed bij vrouwen....ik weet alleen niet of je er eentje voorhanden hebt...

Rogiers wartaal zei

een baby net :)
Maar ja de hond trekt ook al genoeg aandacht....

Anoniem zei

Oh vervelend, vooral als je zo een fanatiekeling bent wat betreft het hardlopen,..

Duurt dat lang zo een ontsteking,..?

Whaha me een baby door het park lopen om de aandacht van het vrouwelijke schoon te trekken,..

Dat zal toch wel niet,.:P

Rogiers wartaal zei

ja het kan soms wel maanden duren dus effe afwachten

Tja een baby, daar komen de vrouwen echt niet op af hoor :)
Die denken dan van oo die is al bezet.......

Maar modderige honden vinden dames ook maar niets hehehe

Anoniem zei

Tja, dat honden-hardlopers verhaal is wel erg herkenbaar he?! Dat jij daar nou geen rekening mee houdt...;) Ja aangelijnd... en op zij vergeten te gaan omdat je zo benieuwd bent naar de gezichtsuitdrukking n.b. van de hardloper 8|
;)

Anoniem zei

Leuke schrijfstijl rogier!
Enne ,de hardlopers herken ik, vertrouw nooit een hond danwel het baasje.

Rogiers wartaal zei

Tja ben er zelf ook een, maar kan me voorstellen. Ik ben zelf in okt gebeten door een rotweiler, maar ja zo erg is Sophie niet :)

Anoniem zei

Eendjes in Groningen, dat doet me aan wat anders denken.
Zo ongeveer een jaar/anderhalf geleden ruilde een andere weblogger(robtheblob) Groningen in voor Den Haag. Om dat te markeren liet hij drie badeendjes los in het water tegenover het station, bij het museum. Zijn lezers werden opgeroepen om namen te verzinnen.
Nooit meer gehoord hoe het hen is vergaan. Zouden deze eenden getransmuteerd kunnen zijn in die van jou? Badeendjes schijnen onzinkbaar te zijn...

Rogiers wartaal zei

Ik zal echt gaan huile als ik geen Groninger zal zijn!