zaterdag 21 januari 2006

Alle dagen feest

Het lijkt er op dat ik het hele weekend in feeststemming blijf. Gisteravond eerst een trouwfeest, vervolgens een afstudeerfeest en vanavond een verjaardagfeestje. Alle drie zijn heel verschillend van aard. De mensen om heel verschillende redenen blij. Bij de een omdat je elkaar 10 keer levenslang hebt toegezegd. Bij de ander om die eindelijk zijn papiertje heeft. tja bij het feest van vanavond is het niet zo moeilijk te raden waarvoor we blij zijn. Ach eigelijk zijn het maar 2 dagen feest, voor de hond is het elke dag feest. Elke dag wordt hij uitgelaten, dat kan je van de bejaarden niet zeggen. Spelen met andere honden en elke dag wordt het vreten hem weer voor gezet. Geen rekeningen wat die moet betalen. Een hondeleven lijkt zo slecht nog niet. Feest is het zeker (nog) niet bij een gezin in Engeland. De vrouw des huize had op een radioprogramma verteld dat ze een geldprijs van 2,5 miljoen euro al 3 jaar verborgen hield voor haar eigen gezin. De vrouw was uiteraard heel blij met de prijs, vertelde ze, maar was bang dat haar kinderen te verwend zouden worden en dat haar man zijn baan zou opzeggen. „Het zou ons gezinnetje zo op zijn kop hebben gezet.” Nou lekker is het zeg, ik denk dat die vrouw haar eigen man en kinderen niet vertrouwt. Nu staat het geld maar te nixen, maar aan de andere kant heeft ze wel gelijk misschien, want zij kent haar kinderen en man als de beste mag ik aannemen. Misschien is ze wel bang vermoord te worden, je hoort de laatste tijd zulke aparte verhalen. Ik weet niet wat ik zal doen als ik het hoorde want mijn vrouw stiekum op haar rekening zal hebben staan. Dus daarom maar geen vrouw nemen denk ik......

Met dat geld kunnen ze echt elke dag feesten, en dat zal die vrouw waarschijnelijk wel niet willen het hele huis op de kop enzo.....

Rogier

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Belachlijk,.. En dan straks dood gaan en niks aan het geld kunnen hebben gehad,..

Je leeft maar 1 keer waarom dat niet meteen keer goed ook, met dat ged kun je je leven heel wat veraangenamen,..

Gun je kind en je amn ook dat plezier van dat geld en neem het niet mee je kist in, denk ik dan,..

Rogiers wartaal zei

Ik neem aan dat het wel vrijgegeven wordt als ze dood is (met belastingaftrek) maar het is inderdaad apart maar misschien heeft ze er wel goeie redenen voor :)

Anoniem zei

Ja, maar wat heeft zij er dan aan gehad,..?

Maar ach, begrijp het misschien ook een beetje wel,..

Kan me alleen niet indenken dat ik dat ook zo zou doen,.. :p

Wat jij,..?

Rogiers wartaal zei

Ik ook niet

Ik zal meteen anderen er ook blij mee maken en als het 2,5 miljoen euro was een project ergens in een derde wereldland zoals Haiti opzetten.(klinkt wel miss-world achtige he )

Anoniem zei

Wat mij betreft is het leven een feestje!