zondag 29 januari 2006

Beste Harry .. euh premier......

Hopelijk gaat het alles naar wens in het torentje, hier is het wel oke. Tja het was gewoon een zondag. U naar de kerk en ik naar mijn ouders. Volgende week mag u eindelijk de kamer proberen te overtuigen van het nut dat u onze jongens en meisjes naar Afghanistan stuurt. het is een opwindende kwestie meer dan de helft van de bevolking is tegen, en dat is natuurlijk niet zo goed voor de aankomende verkiezingen. Ik ben wel erg benieuwd naar de argumenten waar mee u aan komt zetten, kom niet aanzetten dat u de bevolking aldaar wilt beschermen en om humanitaire redenen daar naar toe wilt. Zeg maar gewoon de waarheid, want zoals mijn ma altijd zegt de waarheid komt toch altijd boven water. Een leugentje om eigen bestwil is hier niet op zijn plaats. Het lijkt natuurlijk wel stoer, samen met andere landen de grote held spelen in Afghanistan. Maar ja de tijd van de blauwbloezen zijn voorbij. Kijk naar Irak, daarvan wilde u grote vriend Bush ook dat de bevolking verlost werd van een tiran en veilig was, dat eerste is gelukt maar het tweede totaal niet. Bijna elke dag vindt er wel een aanslag plaats, zoveel doden per dag en nog steeds is nog niet iedereen doodt daarzo. Heeft u er ook al eens aan gedacht wat u de naasten van onze jongens en meisjes zal zeggen of schrijven? Want als ze gaan vallen er zeker slachtoffers. Het zijn geen leuke dingen natuurlijk, maar je moet eenmaal overal rekening mee houden. Bezoekers van mijn website hebben in een meerderheid aangeven dat ze u liever zien vertrekken naar Afghanistan, eigelijk vind ik dat (natuurlijk ook) u daar juist een voorbeeld aan moet nemen. De leider voorop in het harnas de slagvelden op (in dit geval de bergen) Ten strijde tegen het kwaad. Tja een soort Lucky luke, maar dan zonder paard, zittend in een heli waaruit keihard nummers zoals "soldier boy" en "Born to be wild" knalt over de Afghaanse bergen. U kennende zal u dat wel vet cool vinden!. Dus misschien is een leugentje om eigen bestwil nog niet eens zo slecht nog niet. Als ik u was zal ik voor de zekerheid vanaf volgende week maar beginnen met de koffer inpakken. Je weet immers maar nooit!

ps: Korte broeken zijn daar niet zo gebruikelijk, enne u kan ook maar beter van de burkas afblijven want die zijn er dodelijk tis maar effe dat u het weet!!!

Succes

Groetjes vanuit Groningen
Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei

Hmz heeft JP wel het lef om zelf naar Afghanistan te vertrekken????