zaterdag 7 januari 2006

Bezoekers


Ik snap dat ik een paar mensen ongeduldig heb laten wachten, maar goed zoals jullie gezien hebben heb ik sinds een maand een teller op mijn site. 3600 pageloads/bezoekers is wel aardig voor een site zoals deze. Een site waarvan er duizenden zijn. Wat me opviel is dat wereldwijd bezoekers van mijn site zijn. Als ik goed heb zijn er van 39 verschillende landen bezoekers op mijn site geweest. Dit komt voornamelijk omdat ik een Amerikaanse site heb (blogger.com) Daardoor is het bereik wereldwijder dan bv met mijn weblog.nl, Natuurlijk zegt www eigelijk al genoeg, maar schijnbaar is het via blogger makkelijker om iemand in Vaunta of Chili te bewegen op mijn site te komen. Ze kunnen het wartaal van mij niet lezen, daarom blijven de meesten niet langer daarvan niet langer dan 20 seconden op mijn site. Het leuke aan zn programma welke de bezoekers telt je ook kan zien waar iemand vandaan komt. Bij de naaststaande overzicht (voor een duidelijke beeld klik je op de figuur) zie je waar de onliners vandaan komen. Het programma laat zelfs zien welke staat en stad de onliner zich bevindt. Nadeel is wel dat het alleen van de laatste 100 bezoekers laat zien, voor meer moet je betalen en daar heb ik geen zin in. Het gaat mij alleen om het idee. Wat het programma ook laat zien is via welke zoekmachine en zoekwoorden men op mijn site terecht gekomen is. Nou er zitten me woorden bij waarvan ik denk nou hoe komen ze erop voorbeeld zijn: tolie wassen, geilheid, zelfbevrediging en onschuldige woorden zoals Suriname of Srefidensimarahton, is wel leuk om te zien.

Wat leuker is te zien de bezoekers van Nederland en Suriname. Deze kunnen vanzelfsprekend wel mijn gebrabbel lezen, en doen dat ook zo te zien. Krijg steeds meer vaste bezoekers terwijl de nieuwe bezoekers ook gestaag stijgt. Hiernaast kan je het goed zien. Van de laatste 100 bezoekers is vast gesteld dat daar 38,5%(bruin) meer dan 10 keer op de site is komen kijken. 23,1 %(roze) is tussen de 5 en 10 keer terug gekomen. Dat loopt dan af naar het groene gedeelte van de bezoekers die een keer zijn geweest. Hier kan je zien dat mijn site veel terugkerende bezoekers kent. Daaruit kan je weer opmaken, dat mijn wartaal toch enigzins te lezen is. Dat geeft de burger weer goede moed, ach het is alleen al leuk vind ik een beetje met cijfertjes en gegegevens te gaan stoeien, Kroneberg (docent statistiek sosa) zal erg verbaasd zijn, want met cijfertjes werken was niet echt mijn ding. Schrijven daar moest ik iets mee gaan doen zei hij......

OJa na de prijsvraag van wie was 17 jaar geleden het slimste jongetje van de klas, nu de volgende. Welk land word op de wereld kaart met een rode stip aangeduid???

Rogier

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ben benieuwd wat je over ons gaat schrijven...

Anoniem zei

Suriname!