zondag 22 januari 2006

Wie heeft de mooiste kleur?

Omdat de hond nog steeds bij mij is kom ik vanzelfsprekend ook veel vaker in het park. Omdat de verkiezingen (gemeenteraad) er aan zitten te komen staat er een verkiezingsbord bij de ingang van het park. Het is wel leuk om te kijken welke kleuren het bord nu heeft. Dit veranderd namelijk elke dag. Ik geloof dat Student en Stad de eersten waren, die plakten meteen het hele bord vol. Dat kan je hun ook niet kwalijk nemen het zijn studenten en die weten niet beter, enne plakken om 4 uur in de ochtend gaat ook best belabberd. Een dag later had de PVDA en CDA het bord veranderd in hun clubkleuren. Het geel van Student en Stad was verdwenen. Weer een dag later was het geel weer terug, en had Christenunie ook een plekje gevonden op het bord. Wat weer ten koste ging van een aantal posters die teveel waren opgehangen door de studentenpartij. Op een dag gebeurde er helemaal niets, alleen Groen-links had een onduidelijke poster neer gehangen. Vandaag liep ik er weer langs, en had de SP bijna het hele bord beplakt met een grote reuzenposter met een of andere vage kreet in soort photoshopachtige lettertype. Alleen de posters van PVDA en GL waren zichtbaar, willen ze daar meesamen het machtsblok in Groningen vormen? Of gezellig met VVD in het college? die er nog voor de helft op stond. Leuk die verkiezingsstrijd, het lijkt er meer op dat de kiezer op de partij gaat stemmen met de leukste poster, ongeacht de inhoud van de partij zelf. Tenminste dat moet haast wel worden gedacht door de PR mensen van de verschillende partijen. Ik laat me in elk geval niet leiden door kleurtjes, misschien maar beter ook want sommige doen je echt zeer aan de ogen als je er naar kijkt. Dus niet te lang blijven kijken als je zn bord tegen komt. Misschien dat de CPN morgen nog een grotere poster heeft, met nog meer kleurtjes! Dat mag ook wel want ook dit jaar proberen weer een voet aan wal te krijgen in de stad. Blijft leuk die verkiezingen. Trouwens wie weet al naar van welke verkiezingsavond hij of zij gaat? Ik weet het nog niet, ligt er aan waar het meest te eten en drinken is......

Ach morgen maar weer eens kijken........

Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei

Lachwekkend om iedere dag dat bord te zien.
Leuke weblog heb je.

Groetjes uit een dorpje boven Groningen