donderdag 12 januari 2006

Effe zonder

Vandaag doet mijn internet het raar, het valt steeds uit en dan kan je er zomaar een uur niet op. Tja dat is voor mij natuurlijk een kleine ramp. Ben toch veel bezig op het net, eigelijk doe ik er alles op. Alleen eten, drinken, wassen en slapen niet. Maar wanneer er een storing plaats vind is het niet alleen super irritant maar het laat ook eens te duidelijk zijn hoe gehecht en gewoon de pc met internetverbinding is geworden. Valt de verbinding weg dan onstaat er paniek, wel bij mij in elk geval. Hoe moet ik nu die sma bereiken? want bellen deden we nooit aan, we geilden elkaar alleen op via msn. Maar ja voor elk probleem is wel een oplossing. Kinderen krijgen al computerles op de basisschool en misschien zefls al wel in de peuterklas. Daarom is het ook niet zo gek dat snotneuzen van 14 zich ontpoppen als ware hackers die allerlei troep de www in sturen!

Toen ik klein was waren de typemachines net in. Ach de wereld is snel veranderd. Je zal denken dat de generatie van je ouders of grootouders juist die generatie was die het meeste veranderingen heeft mee gemaakt. Kijk maar wat er na de tweede wereldoorlog aan nieuwe goederen bij zijn gekomen. TV, auto, koelkast, jeans en noem maar op. Toen ik in de laatste klas van de lagere school zat kwam er net de commodore pc op de markt, deze had een cassetterecorder waarmee je spelletjes kon laden in de pc. Dit duurde ongeveer 10 min. Eerst kocht ik nog single lps, daarna kwamen de cds in opmars, en later de dvds. Over de computers kan ik beter maar zwijgen, die ontwikkeling is zo onzettend snel gegaan. Zag laatst een stel oude mensen zullen ongeveer rond de 70 jaar zijn geweest aan het stoeien met een laptop. ik kan het goed zien, de kamer was volop verlicht als of de hele buurt moest weten dat zij ook zn ding hadden en dat ze ook on waren. Echt grappig om te zien. Ongeveer 10 jaar geleden waren mobiels nog maar net in, nu zie je er iedereen mee lopen. Jong en oud. Jong en oud belt of smst zich te pleuris, en als je wilt kan je elke dag wel een gesprek naar keuze meeluisteren in de trein, tram of op straat. Gesprekken dig gaan over verbroken relaties, homo zijn, geil zijn, over het avondeten of gewoon nergens over. Bij de dokter zijn de eerste sms-vingers en kankeroren al gesignaleerd.

Tja als je het eenmaal hebt kan je er niet meer zonder.....

Rogier

3 opmerkingen:

liszha zei

Hé Rogier, kom even op een tegenbezoekje. Leuk blog! Lekker leesbaar en bovenstaand stukje erg herkenbaar. Gezien de lp's en zo zullen we qua leeftijd niet erg ver uit elkaar liggen.
Ik kom hier zeker nog eens terug. Je gaat bij mijn favo's!

Rogiers wartaal zei

Leuk dat je ook een bezoekje hebt gebracht. Wilde weer op je site kijken maar het lukt niet op een of andere manier.

groetjes

Anoniem zei

Hi Rogier, vanwege een natuurlijke nieuwsgierigheid kom ik even terug spieken...leuke site, kom zeker vaker terug, en nodig jou uit om mijn site ook vaker te bezoeken.
Fijn weekend. Diana