zondag 11 december 2005

11 December 2005 Bosje go wini

De een wordt vuilnisman en ander wordt een kantoorslaaf van een of groot bedrijf en weer iemand anders kiest er voor om naast de uitkering s morgens vroeg de kranten te gaan bezorgen, ik doe geen van allen. Je hebt ook mensen die het premierschap als grote doel zien, nou een premierschap van bv Suriname kan bijvoorbeeld heel gezellig zijn, af en toe een Bouterse die een grote bek trekt in het parlement en een Brunswijk die met wapens gaat lopen zwaaien en voor de rest dut weer in zoals altijd, tja dat is een leuke job als premier van een land als Suriname. Anders wordt het verhaal als je het premierschap van Nederland ambieert, dat is een geval van levensmoeheid. Nou Wouter Bos is dan duidelijk levensmoe, vandaag gaf hij te kennen dat hij graag premier wilt worden van dit godvergeten land.

Op een congres in Utrecht maakte hij zijn stoute dromen bekend zijn woorden: ."Ik zie een land zonder zelfvertrouwen en zonder trots. Maar dit land kan zoveel beter. Dat wil ik niet alleen roepen. Dat wil ik laten zien". Ik zie iets heel anders, dit is echt een geval van levensmoeheid. het premierschap is in feite nog minder dan een functie als strontraper, of als vuilnisman, als premier krijg je alle stront (al dan verdient of niet) over je heen. Dat is zwaar bagger alle vormen en kleuren schijt over je heen, wie wil nou zoiets? Ik niet in elk geval!. Eigelijk geen enkele normaal denkend persoon denk ik, ik kan me dan ook niets bij voorstellen! Zal het zo zijn geweest toen Wouterse Bos op zijn 11 jarige leeftijd aan het schaatsen was en onderweg zijn boterhammen met pindakaas ging eten een boer tegen kwam, die hem vroeg wat hij later wilde worden?. Schaater en Premier? in dat geval had die boer wel iets anders gedaan met zijn hooivork dan gezegd van "eet maar lekker door mien jong". Ter goede orde heb niets tegen Pvda, integendeel hoop dat die kliek van nu zwaar afgaat, maar kan niet begrijpen dat je zo openlijk het premierschap van Nederland Ambieert, kijk van Suriname, Togo en Zuidkorea kan ik echt begrijpen maar Nederland????

Ach misschien leidt Wouter Bos wel aan he Martin Luther King syndroom, en wil hij alle onderdrukten en ander achtergebleven volk de helpende hand bieden!

Rogier

Geen opmerkingen: