vrijdag 2 december 2005

2 december 2005 Verbazing

Mijn verbazing was groot, zoniet erg groot. Ik las het volgende op nos-teletekst. Pechtold (bestuurlijke vernieuwing D66) wil ongeveer 20 000 licht verstandelijk gehandicapten stemrecht geven. Hij vindt het vreemd dat mensen die in een psychiatrischeinstelling zitten het wel mogen en die lui niet. Nou Nou, mijn mond viel open van verbazing, dit was ook zeer wereldschokkend nieuws. Tevens viel me op dat er maar 20.000 licht verstandelijke gehandicapten zijn hier in Nederland, of zullen ze als ze het zijn stiekum geheimhoudem en net doen alsof?. Licht verstandelijkgehandicapten die niet mogen stemmen, Pechtold moet echt iets gedacht hebben van waarom hunnie wel en die lui niet? En in welk jaar leven we?? Of zal het anders zijn? zal het met de aanstaande verkiezingen te maken hebben? Die 20 000 licht verstandelijke gehandicapten kunnen zijn partij redden, nee dat vast niet, die lui worden ook niet voor niets LICHT verstandelijk gehandicapt genoemd. Dus zo gek zijn ze niet dat ze op zijn partij gaan stemmen, nee die vlieger gaat niet op voor Pechtold en zijn vriendjes, daarvoor heb je de zwaardere gevallen nodig.

Over die hunnie wil ik me niet teveel over uit laten, maar je mag van mij aannemen dat die hunnie waarover Pechtold zijn nek breekt wel ergens op het binnenhof rondt dolt, als een stel spoekoes die hun ziel zijn verloren aan de duivel of misschien beter gezegd aan Balkenende. Tja kan wel vergelijkenissen trekken, maar ja dan ben ik net zo laag bezig als ene voetballer die zich Fortes ofzo noemt, die vond dat een scheids de kenmerken had van iemand met syndroom van down. Dit is natuurlijk wel een erg grove belediging naar die mensen toe, wie wil in zijn hele leven vergeleken worden met een scheids? nou als ik mocht kiezen wist ik het wel! Maar goed verkeer niet in die positie om te mogen kiezen, maar snap donders goed wat Pechtold heeft moeten denken daar op zn kamertje op 2 hoog achter het binnenhof.

juist, waarom hunnie wel en die lui niet??????

Rogier

Geen opmerkingen: