donderdag 15 december 2005

15 december 2005 Het schiet al weer op

Vandaag bedacht ik me dat de tijd wel erg snel gaat de laatste tijd, misschien komt het omdat ik de laatste 2 weken een andere dagritme heb, en met die donkere dagen gaat het natuurlijk wel snel. De kerstdagen komen er weer, en daarna vanzelfsprekend oud en nieuw. Zullen de kerstdagen als zoals altijd? Op de eerste kerstdag of kerstavond komen we al jaren met de hele familie bijeen. Eerst gingen we uiteten met de hele club, maar toen er wat kleine kinderen van de club met eten ging gooien kwam onze familie op de zwarte lijst en dat voor levenslang!. Dus moeten we ons al 9 jaar zelf redden met kerst. Dat zelf redden gaat uitstekend iedereen doet wat, alleen is nog de vraag wie de peertjes gaat doen, want dat deed mijn tante altijd die nog maar kort geleden heen gegaan is. De peertjes zijn natuurlijk een totaal onbelangrijk iets, het gaat immers om het idee en traditie. Daarom vraag ik me af of de kerst zal zijn zoals die geweest is, het is immers ook niet op de vertrouwde locatie. Nu kan ik met Guusje de hond van mijn oom gaan lopen als het me te druk wordt binnen, of als ik gewoon er effe uit wil omdat de wijn anders teveel naar mn hoofd stijgt. Guusje is een hele andere hond dan die van mijn ouders. Kortom niets is meer hetzelfde.

Kan een kerst nog wel hetzelfde zijn? vooral wanneer je nagaat dat het op tweede kerstdag vorige jaar een wereldramp gebeurde. Tja het is nog maar een jaar geleden! Voor veel mensen daar is het nog maar een jaar geleden, want slechts 20 procent van die miljoenen daklozen hebben een dak boven hun hoofd gekregen. De rest wacht af onder karton en plastic, wachtend op hulporganisaties die niet bij machte zijn daadwerkelijk iets te doen. Waarvan de directeuren nog steeds met een stijve rondlopen vanwege de opbrengst van de de tv-actie. Zoveel geld, en zoveel wat niet aankomt, in zakken verdwijnt van corrupten in de getroffen landen. Dat was van te voren al aangekondigd, maar ja wie dat zei wat een rassist omdat die niets over had voor een ander medemens. Wat maakt het ook uit? De westerse landen (en vooral Nederland) hebben hun soort van medeleven getoond. Geld werd gegeven en men ging door met vreten en we schakelden over naar showbizz nieuws als het NOS begon te vervelen met die ramp. Wij, dan heb i het over het westen (europa) vreten hierzoveel, dat bijvoorbeeld een Boter-kaas-eieren-Tsunami de wereld in een klap weg zal vagen. Tja dan heb je een heeel groot probleem, of juist niet want dan ben je wel in een klap van alles af. Maar ja jullie vinden vast dat ik teveel aan het zeiken ben, vreet je maar weer lekker dik, en wees dan wel zo flink om op tweede kerstdag al die vreselijke beelden weer te zien. OJa die golf, was dat nou echt al een jaar geleden????

Morgen maar weer eens rustig aan proberen te lopen, want dat wordt wel weer es tijd.......

Rogier

Geen opmerkingen: