zondag 4 december 2005

4 december 2005 Creatief met papier

Alweer zit ik s avonds laat actief te zijn, ik wordt nog een echt nacht monster vind ik. Een soort van The beast (uit de heel vroegere serrie the beast en beautiful) Niet dat ik zo lelijk ben in tegendeels zelfs, maar die gasten leefden ook alleen snachts, tenminste op tv was het altijd donker. Vandaag ook een teller geinstalleerd op de site zodat ik de massale toestroom van bezoekers een beetje in de gaten kan houden. Maar goed vandaag de laatste kadootjes ingepakt voor de sinterklaasavond die eigelijk vanavond als af gaat spelen gezien het tijdstip waarop ik dit schrijf. Namen op de kadootjes geplakt, was niet zo moeilijk want het waren 11 keer dezelfde naam dus makkelijk te onthouden. Omdat ik nog een soort van een dom fopkadoo had gemaakt zat ik te knippen en te plakken, in mijn hoofd speelden zich beelden af van de kleutertijd, tja ik was toch al heel handig met de schaar. De vlechten van Fatima, de rok van de juf en zelfs mijn eigen vingers moesten er toen aan geloven.

Toen ik net bij het kritieke moment was, namelijk het plakken van letters en plaatjes ging de deur bel, en dacht echt hardop van Jezus wie moet dat zijn. Ik liep in'' ik loop in mijn huiskloffie'' naar de deur en deed open. Ik stond perplex, hoe kon dat nou? Jezus was het zelf nog net niet, maar had in de plaats daarvan een van zijn soldaten gestuurd, ja soldaten want ook Jezus heeft zijn leger. Weliswaar geen modern leger met allers er op en aan maar heeft dr toch maar effe een dat kan ik niet zeggen. Jezus heeft wel een vriendelijk leger namelijk het Heil-Leger, dat is de gewapende tak van het Leger Des Heils. Gewapend met dit keer geen bus maar wel met een foldertje vroeg een heilsoldate om een bijdrage, ik zag aan haar dat ze het haast niet durfde te vragen, tja misschien moet ik toch eens vaker mijn ik loop in mijn huis kloffie lopen, misschien levert het wat op! Naar lang zoeken had ik eindelijk 45 cent gevonden (tja is toch al dik een gulden) en wilde het deponeren in het welbekende groene collectebus, maar nee ze had niet zn rammelding bij zich en verdween snel in haar tas, tja misschien heeft ze er zelf wel koffie van gekocht, maar dat kon er bij mij echt niet in want Jezus enzo zien alles toch? en aan haar te zien kon ze dat ook best wel gebruiken want het was stervenskoud. Het leger moet me de laatste tijd wel hebben, vorige week kreeg ik een brief van hun. Nog voor ik die opengemaakt had zat ik al te bedenken dat ik met kerst zowiezo 3 dagen niet hoefde te koken, Kerstavond bij het Leger Des Heils en de rest bij familie. Nou dat is mooi dacht ik, de kachels hoeven dan die dagen ook niet aan dus straks nog geld over ook! Maar nee toen ik de brief openmaakte bleek er alleen een acceptgiro in te zitten voor een vrijwillige bijdrage!

Met een illusie armer ging ik weer verder met knippen en plakken.

Rogier

Geen opmerkingen: