dinsdag 20 december 2005

20 December 2005 Grussen aus Berlin

Vandaag lag er weer veel post op de mat, veel fanmail euh kerstpost bedoel ik. Allemaal leuke kaartjes bij en een grote envelop. Nieuwsgierig liet ik de rest van de post liggen en maakte de envelop open. Het bleek van de Berlijn Marathon te zijn, en nou zal ik je geheugen effe moeten opfrissen want het was alweer een aardig poosje geleden dat daar 42,2 km gelopen heb. Om precies te zijn op 25 september van dit jaar. Ja inderdaad al een tijdje geleden, als ik helemaal niet goed bij was geweest en alweer een stuk of wat marathons gelopen zal hebben zal ik het niet eens meer weten dat ik daar gelopen heb. Natuurlijk weet ik het wel, want zn grote marathon maakt op elke runner een onvergetelijke indruk. Maar goed In de envelop zat een aardige oorkonde met mijn eindtijd op de marathon, een boekje met allerlei uitslagen en wetenswaardigheden zoals de aantal deelnemers per land ect. Nederland had bijvoorbeeld maar een kleine 1000 lopers gestuurd waarvan er 100 onderweg uitvielen of verdwaald zijn misschien zijn die fotos wel van die vermisten?, De 1000 deelnemers was wel tegenvallend straks in Afghanistan gaan er meer! Zo stonden er meer wetenswaardige dingen in. Dus een leuk iets voor het archief....

Mijn grootste verbazing en aandacht ging uit naar een speciale uitgave van de Berliner Morgenpost. Nou ja 4 kantjes vol, en ging alleen over Berlijn Marathon dus een speciale uitgave. Op de voorkant staan alemaal kleine fotootjes met gezichten van wat waarschijnelijk lopers zijn, tja wel apart toen ik het zo zag dacht aha een nieuwe dodenlijst? Toen ik de hele krant openslag wist ik wel beter. Onder aan de voorblad stond: Alle Laufer, alle zeiten und alle sieger. Oke en dat op 2 bladzijden? want de achterkant had de hoofdsponsor in gepikt. Ik sloeg het open om te kijken of ik er tussen zal staan. Nou mensen, welke idioot heeft het bedacht om 40.000 deelnemers op 2 bladzijden van een krantformaat te zetten? en niet alleen hun namen maar ook hun tijden! Als hun tijden er niet bij stonden zal je echt denken dat het om een lijst met vermisten of doden ging van een of andere ramp of oorlog. De smurfen kunnen het denk ik niet eens lezen, dus maar ergens een vergrootglas halen. Of gewoon de boel de boel laten en dat gevalletje het archief in, is altijd leuk voor later. Kijk kids hier heeft je vader ook gelopen enzo.........

Oja in Senegal, Liberia en Nederlandse Antillen is het nog steeds feest want daarvan kwam iedereen over de streep (1 deelnemer per land). Alleen de organisatie is nog steeds een Irakees kwijt, wel gestart nooit over de finisch gekomen. Misschien heeft hij zich opgeblazen, heb ik ook wel es last van als ik te snel start!

Rogier

Geen opmerkingen: