vrijdag 30 december 2005

29 december 2005 Solliciteren vak apart

Vandaag een sollicitatiegesprek, om heel eerlijk te zijn de eerste van het jaar. De overige 45 sollicitatiebrieven die ik geschreven heb zijn afgedaan met een standaard afwijzing. Tja misschien hadden ze toch mijn weblog es moeten lezen. Maar goed het gesprek vond plaats in Zwolle, dus effe een eindje rijden. Van te voren voorbereid, van hoe en wat doe je wel en wat doe je juist niet bij een sollicitatie gesprek. Had een vragenlijstje gemaakt, om wat vragen te kunnen stellen. Vragen zoals, wordt er wijn geschonken in de kantine? en zo ja welk soort? Hangen er condoomautmaten in de herenwcs? en zo ja welk merk? Want stel je voor dat je nodig moet met de kantinejuf, die ene met een heerlijke soa en er hangen alleen het merk waar je allergies voor bent. Dat waren voor mij de essentiele vragen voor het gesprek.

De heenreis verliep aardig, was eigelijk totaal niet zenuwachtig en we raakten niet onder gesneeuwd. Eigelijk kan je het geen sollicitatie gesprek noemen, het was meer een orienterend gesprek van wie is die meneer achter Wartaal? Nou ik kan je verzekeren heb ze daar flink laten schrijven, zeker wel 2 a4tjes vol. Waarschijnelijk hadden ze mijn weblog gelezen want ze kwamen met een functie als webdesigner aanzetten. Mijn interne harde schijf begon er van te kraken, Webbie wattie? tja dat is met html, www en puk codes. Voor je dat begrijpt moet je eerst wel een tijdje geleerd hebben en helaas heb ik daar niet voor geleerd. Al snel kwam het gesprek op een proefplaatsing met behoud van je uitkering. Dat is heel leuk bedacht, maar wie betaald de onkosten van het reizen? en werken voor nopes kan ik ook in Groningen en het liefst dan in Suriname, want daar kan je zelfs voor pimp spelen met je uitkering van hier. Ach ja ze weten wie ik ben en wat ik kan, en het was een leuk gesprek verder dus weer een beetje aan mijn naamsbekendheid gewerkt vandaag! Volgens mijn pa heeft een echte pimp ook een auto nodig dus gingen we meteen naar de autogarage en ik mocht me daar een MG uitzoeken. Maar ja daar scoor je alleen maar meiden mee en geen werk ........

Maar goed het enige en laatste sollicitatie gesprek van dit jaar heeft tot nu toe niets opgeleverd, maar ja het kan zo veranderen. Had er ook niets van verwacht trouwens. Ach kan altijd nog burgermeester van Brokoprondo worden!!!

Rogier

Geen opmerkingen: