woensdag 14 december 2005

14 december 2005 Kerstproject

Vandaag laatste hand gelegd aan wat een heus project genoemd kan worden, nee ik zit niet in een of ander koor wat aan het oefenen is voor kerstavond en zit ook in bij een toneelclub die de geboorte van Jezus naspeelt in een half gevulde tochtige kerk. Mijn project bestond namelijk uit het beschrijven en verzenden van kerstkaarten. Om eens wat anders te doen had ik een foto van mij zelf bewerkt en die laten afdrukken, dat is gedeeltelijk gelukt. Ik vond ze goed genoeg om de wereld over te laten gaan. Tja het afdrukken en postzegels kopen is het werk niet, maar wel met het schrijven van de enveloppen en bedenken wie krijgt er een dit jaar en wie zeker niet. Met het adressenboekje voor me, ga ik alle namen bij langs, die wel , die niet, die wel , die niet, die niet , die niet , die zeker niet , die niet, twijfel, die niet. De twijfels krijgen een als er nog wat over is. Eigelijk is het wel apart, met sommige heb je alleen maar contact via de kerstkaart, en dat is dus 1 keer per jaar. Op het kaartje staat dan zn loze kreet als " we spreken snel weer iets af " Wat er dan onder snel verstaan wordt weet ik eigelijk niet, wel dat het jaar erop precies hetzelfde op het kaartje staat. De namen die in de " wel " groep zitten krijgen een kaart(je) en dat zijn er al snel 45 kaarten. Tja een e-card was ook wel iets geweest maar ja dat is lang niet zo persoonlijk en mijn oma van 93 heeft geen email. De tekst was dit keer niet moeilijk namelijk: Er is maar een wijze, en die komt uit het Noorden........

Dit jaar had ik ook gedacht om een groot aantal zelf te gaan bezorgen, niet allemaal natuurlijk want die 6 naar Suriname is beetje ondenkbaar want ben geen Jezus die over oceanen kan lopen. Dus liep ik maar een rondje Groningen, met in totaal 12 kaarten in de jas ging ik voor postbode spelen. In krap anderhalf uur had ik met hjet gevoel van Peter Post ze alle 12 bezorgd in Groningen city, dus iedereen in Groningen heeft mijn kaart (op de verste buitenwijken na) De rest moet nog effe geduld bewaren, maar het kaartje is zeker anders dan andere jaren.

Tja krijg je geen kaartje, dan zit je vast bij de " Die niet " groep, of je zit in de twijfelgroep en krijg je onder voorbehoud later eentje maar het kan eventueel zijn dat ik je gewoon vergeten bent!

Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei

....heee tof zeg....bedankt voor je leuke kaartje.

gr. Koentje