maandag 5 december 2005

5 december 2005 DAAAAG sinterklaas

Vanavond heb ik met familie sinterklaas gevierd, ja het was eigelijk een dag te vroeg maar ja morgen zijn er andere verplichtingen en de sint had zelf ook gevraagd of het een dag eerder kon ivm drukte. Dit jaar was het een beetje anders, de oudste van de club (oma) was er niet bij dit jaar omdat ze een snotneus had. Dus ik euh... Sinterklaas had voor niets zitten dichten. Maar ja de Sint heeft het in de middaguren bij oma bezorgd, dus die was al lang weer blij dat ze de kadoos weer binnen had. Maar goed de echte gelovigen gingen er een echt feestje van bouwen. Opvallend was de afwezigheid van de warme chocolademelk, welke een traditie was geworden, nu blijkt dat het alleen was om de oudjes rustig te houden. Dus vraag ik me nu ook eens af wat er dan in de choco gezeten heeft al die jaren! Van een avond als deze is het leukste de gedichten. Iedereen heeft zn best gedaan om iets moois van te maken. Sommige gedichten waren kort, sommige lang. Het waren allemaal mooie woorden soms was het bloedserieus en soms erg grappig. Kortom er werd weer veel gelachen in huize Kleine. Naar mijn idee werd iedereen wel goed verwend ik wel in elk geval, ik heb een mooie boek gekregen met de titel Het zout van Afrika of topsporters in Afrika. Verder een lekker geurtje met een toilettas en dvds. De sint was een vooruitziende vrouw (dit keer) en gaf me een nepkerstboompje! Ik moet er zelf nog verlichting in doen, dus morgen zal ik eerst eens kijken waar ik 20 lampjes kan versieren. Dan komt het moeilijkste van alles, namelijk waar zet je zoiets neer, zodat die ook nog eens af en toen in mijn koker terecht komt? Weet genoeg plekken waar ik hem neer kan zetten en hem niet weer een twee drie zo terug vindt maar ja dat is niet te bedoeling van zn boompje! Maar ach het is nog geen kerst dus heb nog wel effe.

Tja het was weer een heerlijk avondje.........

Rogier

Geen opmerkingen: