zaterdag 17 december 2005

17 december 2005 Goeie bedoelingen

Vandaag heb ik eens op het internet rond gekeken wat voor goede doelen er zoal zijn,omdat ik wat banners wilde plaatsen op mijn site. Nou ik kan je vertellen dat het een dagtaak geworden is. Alleen al in Nederland geregisteerde goede doelen/stichtingen lopen ver over de 1000!. Heel goed denk je dan, ja inderdaad is het goed, maar persoonlijk twijfel ik zelf erg aan het nut van bv: de Frettenstichting, Honden met kanker stichting en help de rijkeluiskinderen
op vakantie stichting. Voor elke doelgroep heb je wel een stichting voor, en dat is fijn als je tenminste bij die doelgroep behoort. Daarom die stichting voor honden met kanker? hoe kunnen die zich opgeven? en wat doet zn stichting precies? Op de site werd ik niet echt wijzer. De honden hebben er niets aan dood gaan ze toch.

Het deed me denken aan een project wat ik voor een voormalig werkgever aan het opzetten was, die baas van me die had subsidies hoog in de kop. Eigelijk was hem alleen daar om te doen om een stichting ergens op de Nederlandse antillen op te zetten, zo hij een mooi vakantieadresje. Zeg nu zelf wat is nu beter voor je ego om te pronken met een project voor arme kinderen op de Nederlandse Antillen en dan zelf het geld uit verschillende subsidie stromen te houden. Tja die ex-baas had heerlijk praten, volgens hem kon en mocht alles op zijn manier. Maar goed elke stoteraar gaat flink op zijn smoel en dus ook hij, nog geen paar maand later dat ik vertrokken was ging het bedrijf falliet. Het is natuurlijk heel makkelijk om een stichting op poten te zetten. Dat kan eigelijk elk klein kind. Mijn oudste zus had bijvoorbeeld een Redt de mus Stichting op kunnen richten. Heel eenvoudig geld vangen en verder niets doen, want tja dood gaan die mussen toch. Ik verwacht elke dag nog een kranten artikel te lezen waarin vermeld staat dat ergens in Hoogezand een massagraf gevonden is van jonge vogeltjes. Van de daders ontbreekt ieder spoor.......

Tja daarom heb ik met zorg mijn banners uitgekozen, welke nu op de site staan zijn voor de volle 100 procent gewaarborgd.

Rogier

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Een dágtaak? Het is nog niet eens 12.00 uur... ;)

Anoniem zei

Nee, maar even zonder dollen: mooi streven Rogier.

Overigens: zo klein is die zus van jou toch niet meer?
Als we het toch over een mussenstichting hebben: misschien kan die vernoemd worden naar die geschoten mus? En dan Conny Mus daar ambassadeur van zijn.
Die voormalige baas van je klinkt naar een Gronings zakenman... zijn naam was de laatste tijd veelvuldig in het nieuws...

Rogiers wartaal zei

Ligt er aan welke klok je hanteert..........


Mijn zus was toen wel klein dan praten we over zeg mmaar 16 jaar terug, die baas heeft zich denk ik ergens verstopt, dus zo gronings is hij niet meer hahaha

Anoniem zei

Goedemiddag Rogier,

Per toeval kom ik op je site terecht.
En wat lees ik dan, dat je twijfel aan de goede bedoelingen van de stichtingen in Nederland. Zoals de FrettenStichting.

Nou ik ben 1 van de personen die elke dag 5 uur bezig is (naast mijn baan) met de stichting en het verzorgen van de fretten in de opvang.
En waarom? Omdat mensen zonodig een fret moeten aanschaffen en vervolgens niet weten hoe je het moet verzorgen. Dus gooi maar op straat.
Meerdere dierenasielen neemt geen fretten aan omdat ook hier weer de kennis ontbreekt.
Afgelopen jaar hebben we meer dan 260 fretten binnen gekregen in de opvang. En al deze dieren hebben verzorging nodig.

Wij zijn een Stichting begonnen omdat wij deze dieren en mensen willen helpen een stichting die Non profit zich bezig houd.
Niemand van onze stichting krijgt enige vergoeding(zoals de grote stichtingen die van elke hoek subsidie krijgen)

Jammer dat je je niet heb verdiept en alleen maar je gedachten heb neergezet op jouw site.

Gelukkig geloven er wel mensen in onze FrettenStichting.